۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴

رئیس شبکه بهداشت تنگستان:

۱۰۵ هزار آزمایش پزشکی در تنگستان انجام شد

۱۰۵ هزار آزمایش پزشکی در تنگستان انجام شد

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در سال گذشته ۱۰۵ هزار و ۲۸۸ آزمایش مورد نیاز مراجعه کنندگان در آزمایشگاه‌های تنگستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماه زرافشون رفیعی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: در حال حاضر هفت مرکز خدمات جامع سلامت در تنگستان دارای آزمایشگاه هستند که از این تعداد سه آزمایشگاه به‌صورت مستقل و ۴ آزمایشگاه نیز به‌صورت نمونه‌گیر به مردم ارائه خدمت می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۴۰ نفر از خدمات آزمایشگاهی در نقاط مختلف تنگستان بهره‌مند شده‌اند اظهار داشت: در حال حاضر آزمایشگاه‌های تنگستان علاوه بر در اختیار داشتن نیروهای متخصص و باتجربه از تجهیزات فنی بروزی بهر می‌برند و از این حیث در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

رفیعی مجموع آزمایش‌های هورمونی انجام شده در تنگستان را ۱۳ هزار و ۲۴۷ مورد خواند و افزود: در حال حاضر تمام آزمایش‌های بیوشیمی، هماتولوژی، ایدز، هپاتیت بی و سی، آزمایش ذخیره آهن، تیروئید، آزمایش‌های دوران بارداری و … در آزمایشگاه‌های تنگستان انجام می‌شود.

مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان تصریح کرد: در حاضر با اینکه آزمایش «ویتامین د» جز آزمایش‌های روتین در سطح مراکز خدمات جامع سلامت استان نمی‌باشد اما این آزمایش تنها در آزمایشگاه‌های تنگستان و با محوریت آزمایشگاه شهید رجایی اهرم به‌صورت روزانه انجام می‌شود.

کد خبر 5815396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha